Borealis brengt eerste bezoek aan Curaçao
Borealis brengt eerste bezoek aan Curaçao
Curaçao heeft onlangs het eerste bezoek verwelkomd van de Borealis van Fred. Olsen Cruise Lines. Het schip, dat een 76-daagse reis door Zuid-Amerika en het Caribisch gebied uitvoert, arriveerde op 30 maart 2026 in de haven van Willemstad.
Volgens de Curaçao Ports Authority vond aan boord een plaquetteceremonie plaats om het bezoek te markeren.
Naast de scheepsofficieren waren vertegenwoordigers van de regering van Curaçao aanwezig, waaronder de minister van Verkeer, Vervoer en Ruimtelijke Planning, Charles Cooper, en de minister van Economische Ontwikkeling, Roderick Middelhof.
Ook vertegenwoordigers van de Curaçao Ports Authority en medewerkers van de lokale agent, Maduro Shipping, waren aanwezig.
De Borealis vertrok eind januari 2026 vanuit Southampton voor de reis “Exploration of South America and the Antarctic”.
De cruise van tweeënhalve maand bevindt zich nu in de laatste fase en staat gepland om op 14 april 2026 terug te keren in de Britse haven.
Tijdens de reis bezocht het schip diverse bestemmingen in landen als Brazilië, Argentinië, Uruguay en Chili.
De route werd onder meer gekenmerkt door een driedaags bezoek aan Rio de Janeiro tijdens het carnaval in februari, evenals panoramisch varen in Antarctica.
Daarnaast deed de Borealis verschillende Caribische havens aan, waaronder Cartagena de Indias in Colombia, St. John’s in Antigua en Philipsburg op St. Maarten.
Voor de terugkeer in Southampton staat nog een bezoek gepland aan Ponta Delgada op de Azoren.
De Borealis werd oorspronkelijk gebouwd voor Holland America Line als de Rotterdam en kwam eind 2020 in de vloot van Fred. Olsen.
Het adults-only schip werd samen met haar zusterschip, de Amsterdam — nu de Bolette — verkocht aan de Britse rederij.
Voorafgaand aan de huidige reis onderging de Borealis een renovatieproject in het Verenigd Koninkrijk.







Reactie