Carnival werkt samen met DXC Technology

Image

Carnival Cruise Line en DXC Technology hebben een meerjarige samenwerking aangekondigd om de technologische infrastructuur van de rederij te versterken.

Deze samenwerking ondersteunt de gastbeleving aan boord van de wereldwijde vloot van Carnival, evenals de activiteiten in havens en op kantoren aan land.

DXC zal IT-diensten leveren die gericht zijn op het verbeteren van de operationele efficiëntie, het verhogen van de productiviteit van medewerkers en het zorgen voor een soepele, verbonden ervaring voor gasten.

“Bij Carnival zetten we ons in om onze gasten een onvergetelijke vakantie te bieden, en technologie speelt daarbij een belangrijke rol,” aldus Sean Kenny, senior vicepresident en Chief Information Officer bij Carnival.

“Het team van DXC toont uitstekende technische kennis, is snel in de communicatie en deelt onze langetermijnvisie.”

“Met DXC als betrouwbare partner investeren we in technologie die de basis van onze operaties versterkt. Zo kunnen we een geweldige ervaring bieden aan onze gasten op al onze 29 schepen wereldwijd, en tegelijkertijd onze toegewijde medewerkers aan boord en aan wal ondersteunen,” voegde Kenny toe.

Chris Drumgoole, president van wereldwijde infrastructuurdiensten bij DXC Technology, zei: “Deze samenwerking met Carnival Cruise Line is een belangrijke stap voor DXC in de uitbreiding van onze activiteiten binnen de hospitality- en reissector.”

“Ons doel is duidelijk: volledige operationele zekerheid bieden door technologische storingen tot een minimum te beperken. Door het beheer van hun complexe IT-omgeving op ons te nemen en moderne oplossingen te leveren, helpen we Carnival om te doen waar ze het beste in zijn: zorgen dat elke gast optimaal geniet van zijn cruisevakantie.”

DXC zal verantwoordelijk zijn voor het beheer van de kerninfrastructuur van Carnival in alle operationele omgevingen. Dit omvat systemen aan boord, kantoren aan land en faciliteiten in havens.

Met een aanpak die gericht is op de medewerkers, zorgt DXC ervoor dat de geleverde tools en diensten aansluiten bij de behoeften van het personeel én bijdragen aan een consistente ervaring voor de gasten.

De diensten omvatten onder andere ondersteuning op de werkplek, IT-servicemanagement, infrastructuuroperaties en het beheer van beveiligingsrisico’s.