Royal Caribbean: hogere inkomsten aan boord, nieuwe stroom gasten in opbouw

In het tweede kwartaal verzorgde Royal Caribbean Group maar liefst 2,3 miljoen cruises. Van alle gasten was ongeveer 60 procent nieuw in de cruisewereld of voor het eerst op pad met dit merk. Meer dan de helft van deze groep bestond uit millennials of jongere reizigers, aldus CFO Naftali Holtz tijdens de toelichting op de kwartaalcijfers.
Volgens Holtz lagen de inkomsten aan boord in alle belangrijke categorieën hoger dan in hetzelfde kwartaal van 2024.
“We zien dat onze reizigers erg betrokken zijn,” zei Holtz. “In het tweede kwartaal werd ongeveer de helft van de uitgaven aan boord vooraf geboekt. Drie van de vier gasten deden vooraf aankopen om ervaringen aan boord te reserveren.”
Belangrijke inkomstenbronnen aan boord zijn onder andere:
- Restaurants en bars
- Wellness en spa
- Internetpakketten
- Excursies aan wal
Volgens het financiële overzicht van het bedrijf bedroegen de totale inkomsten aan boord en overige opbrengsten €1,339 miljard, tegenover €1,223 miljard het jaar ervoor. Dat is een stijging van 9,5 procent.
Die groei komt overeen met de stijging van het aantal passagiers: in het tweede kwartaal werden 2.254.057 gasten verwelkomd, tegenover 2.040.242 een jaar eerder, een groei van 10 procent.
CEO Jason Liberty gaf aan dat gasten die vooraf ervaringen aan boord boeken, gemiddeld tweeënhalf keer meer uitgeven dan reizigers die pas tijdens de cruise iets aanschaffen.
“We zien vergelijkbare trends bij zowel de ticketverkoop als de uitgaven aan boord,” aldus Liberty. “Beide segmenten kennen stevige vergelijkingspunten, maar het uitgavenpatroon aan boord is niet alleen gelijkwaardig, het is zelfs sterker.”
Reactie